Bez kategorii

Zrzucanie zbędnych kilogramów przed ciążą

 

kilogramy a ciąża
Zrzucanie kilogramów przed ciąża

Kobieta świadomie planująca dziecko zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne jest odpowiednie przygotowanie własnego organizmu, aby zapewnić dziecku warunki sprzyjające zdrowemu rozwojowi. Pytanie o odchudzanie przed ciążą wbudza wiele kontrowersji. Według nas odchudzanie zaplanowane z głową jest dobrym pomysłem, jeśli kobieta cierpi na nadwagę lub otyłość.
Nadwaga lub otyłość może być przyczną niepłodności. Komórki kobiet borykających się z dodatkowymi kilogrami są zazwyczaj gorszej jakości, ponadto zachwiana jest często ich gospodarka hormonalna, co wpływa negatywnie na owulację. Jesli chodzi już o samą ciążę, to może być ona dużo bardziej uciążliwa, niż u kobiet z BMI w normie.

 

U kobiet z nadwagą częściej występują bóle w okolicy krzyża, opuchnięcie i bóle nóg oraz żylaki. Konsekwecją nadwagi i otyłości może być cukrzyca, która niezdiagnozowana może mieć fatalny wpływ na dziecko.

W przypadku, gdy BMI kobiety jest wysokie konieczne jest zastosowanie diety. W okresie starań o dziecko musimy jednak szczególnie ją zaplanować. Chodzi o to, aby gubiąc zbędne kilogramy nie gubić witamin i składników mineralnych niezwykle ważnych dla prawidłowego rozwoju płodu!
Najlepiej w tym okresie skonsultować się z dietetykiem, który pomoże dobrać dietę idealną do potrzeb konkretnej kobiety. My podajemy poniżej 5 dietetycznych wskazówek, do których powinna zastosować się kobieta z nadwagą planująca dziecko.

Kilka dietetycznych wskazówek:

1)Dieta powinna być rozplanowana długoterminowo i nie powinna być drastyczna! Lepiej, aby trwała dłużej, np. 3 miesiące czy pół roku i żeby w tym czasie stopniowo gubić  kilogramy. Dużo gorszym pomysłem, który zdecydowanie odradzamy, jest zastosowanie dieta głodówkowej! Efekty może i będą widoczne szybciej, ale witaminy, minerały zostaną wypłukane, a efekt jojo gwarantowany.

2) Dieta połączona z aktywnością fizyczną daje najlepsze efekty! Uprawianie sportu sprawi, że ciało po schudnięciu będzie jędrne i elastyczne.

3) Najlepiej zmniejszyć liczbę i ilość spożywanych posiłków oraz jeść o tych samych porach.

4) Jedz dużo warzyw i owoców, szczególnie tych sezonowych. Wprowadź do swojego menu ryby, a ogranicz tłuste mięsa, smażone na oleju.

5) Pij przynajmniej 1,5 l wody dziennie.
Dieta zaplanowana na kilka miesięcy przed ciążą może dać zaskakujące rezultaty. Przede wszystkim zwiększy płodność, sprawi, że przebieg ciąży będzie bardziej komfortowy i zmniejszy ryzyko powstawania wad u płodu.