Seks

Trening mięśni Kegla – prosta droga ku rozkoszy i zdrowiu

Trenuj mięśnie Kegla podczas starań o dziecko
Trenuj mięśnie Kegla podczas starań o dziecko

Dobroczynne właściwości ćwiczeń mięśni Kegla nie są znane od dzisiaj. W krajach Dalekiego Wschodu przykładano do nich ogromną wagę, zanim jeszcze rozpowszechnił je doktor Arnold Kegel (lata 40 XX wieku). Już wtedy matki przekazywały swoim córką wiedzę dotyczącą treningu tych miejsc. Czym są mięśnie Kegla, jak je ćwiczyć i dlaczego warto to robić?

Inna nazwa mięśni Kegla to mięśnie dna miednicy. Ta nazwa już bardziej obrazuje nam gdzie się one znajdują. Aby je dokładnie zlokalizować najlepiej wykonać proste ćwiczenia: podczas oddawania moczu postaraj się zatrzymać na chwilę strumień. Mięśnie odpowiedzialne za zatrzymanie strumienia, to właśnie mięśnie Kegla.

Trening mięśni Kegla

Wielką zaletą treningu mięśni Kegla jest to, że można go wykonywać praktycznie wszędzie i o każdej porze. Są więc doskonale dla kobiet zapracowanych i zabieganych, które mają mało wolnego czasu dla siebie. Warto jednak najpierw spróbować dojść do wprawy w domowym zaciszu.

Połóż się wygodnie lub stań w lekkim rozkroku i napnij mięśnie na około 5 sekund, a następnie je rozluźnij. Powtarzaj ćwiczenie po 5 serii. Z czasem wydłużaj czas napinania mięśni oraz liczbę serii. Ćwiczenie wykonuj 3 razy dziennie.

Doskonałym sposobem na wzmocnienie efektów treningu jest zastosowanie kulek Gejszy. Dzięki temu gadżetowi efekty ćwiczeń widoczne będą dużo szybciej.

 

Korzyści płynące z ćwiczeń mięśni dna miednicy:

  •  poprawiają jakość seksu (napięte i jędrne mięśnie Kegla wzmacniają doznania obojga partnerów)
  • ułatwiają poród
  • gwarantują szybsze dojście do formy po porodzie
  • zapobiegają takim dolegliwością jak nietrzymanie moczu czy wypadanie macicy

 

Jak widać zalet jest bardzo dużo. Jeśli więc masz ochotę na tego rodzaju trening, śmiało możesz go wykonywać. Jest polecany także przez lekarzy dla kobiet w każdym wieku.