Zdrowie

Dieta płodności: Warzywa i owoce, po które warto sięgnąć w marcu.

Kwas foliowy a płodność
Szczypiorek zawiera kwas foliowy – ważny element podczas starań o dziecko.

Kolejny artykuł z cyklu sezonowe owoce i warzywa dotyczy miesiąca marca. Za oknem zaczęło pojawiać się słońce, w powietrzu czuć wiosnę, a sklepowe półki uginają się od owoców i warzyw. Czy w związku z pierwszymi oznakami wiosny, możemy myśleć, że wszystkie owoce i warzywa są nasycone witaminami i zdrowiem? Nic bardziej mylnego! Marzec jest miesiącem, w którym niestety bardzo ciężko o zdrowe sezonowe owoce i warzywa. Jednak i na to możemy znaleźć sposoby!

W marcu polecam pokusić się o założenie własnego miniogródka. Na parapecie w doniczkach można posadzić szyczypiorek, pietruszkę, rzeżuchę czy kiełki. Będzie to doskonałe źródło witamin a w dodatku takie rozwiązanie posiada także walor estetyczny. Świeże i pachnące roślini ucieszą wszystkie zmysły.

Na wysyp nowalijek będziemy musieli poczekać do kwietnia, jednak w marcu są już pierwsze zbiory czosnku niedźwiedziego i rzodkiewki.
Warto również jeść ziemniaki, buraki, seler, por, cykorię i cebulę, czyli warzywa, które można długo przechowywać zimą. Z owoców zaś można wybrać jabłka i gruszki.
Jakie wartości odżywcze potrzebne dla diety kobiet przed ciążą znajdziemy w tych warzywach i owocach?

Pietruszka

Natka pietruszki jest bogata w żelazo, witaminy A, i C. 1 łyżka stołowa natki pietruszki zaspokaja dzienne zapotrzebowanie naszego organizmu na te witaminy. Ponadto w natce pietruszki znajdziesz kwas foliowy oraz magnez, potas i wapń. Oczywiście najwięcej wartości odżywczych posiada natka świeżo zerwana. Dlatego uprawa jej na parapecie jest świetnym pomysłem.

Szczypiorek – Wpływ kwasu foliowego płodność

Szczypiorek jest doskonałym źródłem kwasu foliowego, tak ważnego dla kobiet przed ciążą i w ciąży. Niedobór tego składnika może powodować wady cewy nerwowej u płodu. Szczypiorek posiada także witaminę C i żelazo.

Dieta przed ciążą powinna być urozmaicona, aby wzmocnić organizm i dostarczyć mu niezbędnych składników. Sięganie po sezonowe warzywa i owoce nie tylko sprawi, że nasza dieta będzie różnorodna, ale także zapewni mnóstwo witamin i cennych składników odżywczych, zamiast chemii. Ponadto wybierając taką dietę, wspieramy rodzimy rynek. Warto przemyśleć wybór warzyw i owoców, które lądują na naszych talerzach. Zdrowy i silny organizm to skarb, na który warto zapracować.