Zdrowie

Ćwiczenia doskonałe przed ciążą!

Ćwiczenia a starania o dziecko
Ćwiczenia a starania o dziecko

Ruch i ćwiczenia są nieodłącznym elementem zdrowego stylu życia. Gdy staracie się z partnerem o dziecko nie należy z nich rezygnować, a jeśli do tej pory nie ćwiczyliście, dobrym rozwiązaniem może się okazać wprowadzenie do waszego życia paru zmian.

Jest jednak kilka zasad, do których powinny się stosować pary ćwiczące przed ciążą.

Specjaliści zalecają, aby przyszłe mamy zrezygnowały z bardzo obciążających treningów oraz z ćwiczeń, które mogą je narazić na urazy jamy brzusznej. Należą do nich: jazda na nartach, jazda konno, piłka nożna, koszykówka. Lżejsze treningi zapewnią regularną owulację.

 

Zalecane są ćwiczenia, które pomogą wzmocnić mięśnie kręgosłupa oraz brzucha, m.in.;

pilates, bieganie, jazda na rowerze, pływanie, joga.

Wzmocnienie mięśni pomoże kobiecie szybciej wrócić do formy po ciąży oraz przyczyni się do lżejszego porodu.

 

Na kilka miesięcy przed planowaną ciążą warto również zadbać o swoją wagę. Zarówno nadmiar jak i niedobór kilogramów może utrudniać zajście w ciążę. Nadwaga może powodować cukrzycę oraz nadciśnienie. Jest także przyczyną przedwczesnych porodów. Niedowaga zaś jest czasami przyczyną niedoboru witamin oraz minerałów, co może zaburzyć gospodarkę hormonalną.

 

Namów swojego partnera, aby ćwiczył z Tobą. Wspólny wysiłek bardzo was do siebie zbliży. Udowodniono, że ćwiczenia doskonale wpływają na płodność przyszłego ojca, warto więc, go do tego zachęcić.

 

Sport to zdrowie – jeśli nie mamy problemów ze zdrowiem, możemy śmiało ćwiczyć przez całe życie! Przed ciążą, w ciąży, czy też po niej. Ćwiczenia gwarantują lepsze samopoczucie i zdrowie na długie lata.