Zdrowie

Co warto jeść w lipcu podczas starań o dziecko

shutterstock_108554645Po jakie owoce i warzywa warto sięgać w lipcu?

Dostarczanie organizmowi potrzebnych witamin i minerałów jest niezbędne do tego, aby cieszyć się przez lata zdrowiem oraz świetną sylwetką. Szczególnie pary starające się o nowe życie, w tym wyjątkowym okresie, powinny zadbać o dobre odżywanie. Lipiec daje nam naprawdę bogaty repertuar witamin zamkniętych w niezwykle smakowitych owocach czy warzywach. Od Ciebie zależy po co sięgniesz i ile zdrowia wyciśniesz z darów natury.

Jakie owoce oferuje nam lipiec?

W lipcu pojawiają się pierwsze zbiory jagód.
Najwięcej witamin otrzymamy jedząc je na surowo, ale żeby dodać walorów smakowych można skusić się na pierogi z jagodami i śmietaną lub na bułeczki jagodowe czy też tartę z jagodami. Jagody zawierają wiele witamin, min witaminy: C, A, PP i B. Ponad to obfitują w cynk, miedź, mangan i selen, a więc minerały niezbędne w trakcie starań o dziecko. Cynk jest szczególnie ważny dla mężczyzny. Zwiększa ilość nasienia oraz wzmaga produkcję testosteronu.

Na targu zaczynają pojawiać się morele, brzoskwinie i nektarynki. Te pomarańczowe owoce kuszą zapachem i są idealną przekąską na upalne dni. Morele obfitują w potas i żelazo oraz wapń. Zawierają witaminy PP, C oraz B. Są niezwykle zdrowe i pozwalają na dłużej zachować młodą i promienną cerę. Warto zadbać o przetwory, aby cieszyć się smakiem moreli także w chłodnych miesiącach. Konfitury z moreli lub morele suszone to świetny pomysł na zachowanie świeżości tych owoców.

Kolejny dar lata to maliny. Maliny zwierają bardzo cenne przed ciążą witaminy: C,E,B1,B2,B6. W dodatku są bogate w potas, żelazo i magnez. Niedobór witaminy E może powodować u mężczyzn pogorszenie jakości nasienia i utrudnić tym samym zajście w ciążę. Jest ona istotna także dla kobiet, ponieważ  zapobiega poronieniom. Maliny świetnie smakują na surowo i w takiej postaci oczywiście mają najwięcej witamin. Dobrym pomysłem są także kompoty czy dżemy z malin.

Z warzyw zaś najlepsze w lipcu są cukinie, kukurydza, papryka i koper.
Cukinia bogata jest w beta karoten witaminy A, C, K, PP i B1. Ponad to obfituje w potas i żelazo. Mało kto wie, że cukinia jest przeznaczona do jedzenia na surowo. Można także zrobić z niej proste placuszki w cieście naleśnikowym. Pyszna jest także cukinia z grilla lub faszerowana, np. kaszą jaglaną.

Lipiec jest miesiącem, który hojnie obdarza nas witaminami i cennymi minerałami. Jedzmy więc owoce i warzywa, aby długo cieszyć się zdrowiem i polepszyć płodności. Pamiętajmy o zrobieniu przetworów na czas, w którym witamin zabraknie.